Varner

Visuell Identitet + skilting

Kunde: Varner
Levert: Visuell identitet / skilting
Kundeteam: Joakim Varner / Erik Kingdon / Hege Berge

Selve logoen ble laget internt av Erik Kingdon. Franks oppgave var å bruke logo som utgangspunkt for et helhetlig brand konsept.

Passion. Friendship. Happiness.

Varner er et av Nord- Europas største motekonserner med nærmere 11.000 medarbeidere, og består av blant annet motekjedene Bik Bok, Carlings, Cubus og Dressmann. Varners kjeder har tydelige identiteter, men overgangen til nytt hovedkontor utløste behovet for å samle alle konsernets medarbeidere under en samlende Varner- profil.

Varner er et verdidrevet selskap og ledelsen ønsket at disse verdier skulle kommer til uttrykk gjennom den nye visuelle profilen. Verdiene ble brukt aktivt både i utsmykning av bygget og en rekke andre tradisjonelle og digitale flater.

Bruk av en stencil font representerer hvordan Varner setter preg på sine omgivelser, mens en tydelig signalfarge kommuniserer den energien og lidenskap som kjennetegner selskapet.