Lade Gaards Brygghus

Konseptutvikling / forbrukerinnsikt / strategi / merkehiearki / produktidentitet / navneutvikling / pakningsdesign

Kunde: Rema 1000 / Grans Bryggeri.
Utmerkelser: Gull Visuelt, Merket for God Design, Gullblyanten.

 

Om Hvordan Brygge en Merkevare.

Utfordring: Rema 1000 er en av Norges største dagligvarekjeder. Som en del av deres mål om å gi kundene “mer enn bare lave priser”, ønsket de å tilby et eget unikt øl av høy kvalitet.

Løsning: Reitangruppen har sitt hovedkontor på Lade Gaard i Trondheim. Ladejarlene, den gang det var flere ladegaarder spredt over hele landet, var lovpålagt å brygge øl. Med denne historien som bakteppe ble merkevaren Lade Gaards Brygghus skapt. Gamle håndverkstradisjoner og ekte råvarer av høy kvalitet, reflekteres gjennom historiefortelling, utforming av en særegen flaske og håndtegnede etiketter.

Resultat: Lade Gaards Brygghus er rakst blitt en av Rema 1000 sine raskest voksende merkevarer. Lade Gaards er også blitt lansert bredt i Danmark med stor suksess.