The Lab

Emballasje

Forbrukerinnsikt
Konseptutvikling
Merkevarehierarki
Merkevareidentitet
Produktidentitet
Pakningsdesign

Kunde: Swedish Match
Utmerkelser:
 Gull Visuelt, Merket for God Design og Gullblyanten.

 

Skapelsen av en Markedsleder

Swedish Match er verdens ledende produsent av snusprodukter. Selskapet ønsket å utvikle en ny merkevare for det skandinaviske markedet.

The Lab er utviklet som et produkt rett fra laboratoriet; klinisk, enkelt og funksjonelt. Designet er utviklet med innsikt om at markedet sakte går i sort og at forbruker i økende grad må bestille produktet over disk. Sentralt i merkevarens visuelle identitet er bruken av ulike tall i tilfeldig rekkefølge. Tall som reflekterer tilbake til testnumre fra produksjonen, men som også ble skapt for at forbruker lettere skal huske og bestille sin favorittsnus.

Merkevaren ble – etter kun 6 måneder i butikkene – Swedish Match sin nest største merkevare i det norske markedet.