Kjeldsberg

Pakningsdesign + reklame

Kunde: Kjeldsberg Kaffe

 

Den gule kaffen

Til tross for relativt høy kjennskap og fokus på å produsere kaffe av høy kvalitet, har ikke Kjeldsberg klart å etablere tydelige assosiasjoner mellom merkevaren og forbruker. FRANK. fikk i oppdrag å bistå Rema 1000 med utviklingen av ny strategi og kommunikasjon for merkevaren.

Kjeldsberg er et lite kaffebrenneri med stor lidenskap for ordentlig god sort kaffen, enkelt og greit. Kaffemarkedet i Norge har utviklet til å bli en meget sofistikert kategori i norsk dagligvarehandel, med mange valg og alternativ. For at Kjeldsberg skulle stå bedre ut blandt konkurrentene og kvalifisere seg til flere handlekurver ble løsningen et design som brøt med kategorispråket. Med fokus på å ta eierskap til en tydelig farge og en navigering som gjør det enkelt for forbruker å navigere seg frem til sin favoritt i hylla.

Historien som blir fortalt gjennom tre reklamefilmer til TV tar utgangspunkt i den lille utfordreren som virkelig brenner for ordentlig god kaffe, dramatisert gjennom ekte menneskers historier og kaffens naturlige plass i deres hverdag.