Gilde Juleaquavit 2015

Design

Kunde: Arcus

 

Den originale juleaquaviten

Utfordring: Gilde Juleaquavit er den originale Juleaquaviten og en av markedslederene innen dette segmentet. Merkevaren har ikke hatt en ønskelig utvikling i markedet med tap av andeler. 

Målsetning: Strategien som ble valgt var å aktualisere merkevaren blandt forbrukere med en høyere bevissthet i valg av produkter og oppfattelse av kvalitet i tillegg til å ha en noe høyere betalingsvillighet. Årets Juleaquavit fremstår med et mer kontemporært uttrykk enn tidligere. Med et design som kommunisere høy kvalitet og godt håndverk, med en selvsikkerhet originalen verdig. Ønsket om å utvikle et design for årets Juleaquvit som oppleves aktuelt for de spesielle anledningene, også etter julefeiringen, ble løst med å avstå fra å benytte klassiske elementer assosisert med julen.

Løsning: Den visuelle løsningen står ut fra kategorien med en forenklet rikhet. Bruk av visuelle emelenter og detaljer uttrykker en subtil eleganse som kvalifiserer produktet inn på et hvert høytidsstemt bord, uavhengig av anledning.