Devold

Design + reklame

Merkestrategi
Designmanual
Kreativt konsept
Art direction film / foto
Produksjon
ISPO grafisk design

Pakning (teknisk utvikling) : Hugo design
Logoanimasjon: Stir
Foto: Paul Laukli
ISPO: Haptic architects
Stemme julefilm: Odd Børretzen
Film produksjon: Frode Sandbeck

Et ikon i ny drakt

Verdens eldste utendørsmerke relanserer ny oppdatert visuell identitet og nytt kommunikasjonskonsept. Devold eier en solid mental plass i forbrukers hode, med “Kvalitet”, “Ekte” og “Tillitt” blant de sterkeste assosiasjonene. Til tross for mange opplevde positive egenskaper til produktene, oppfattes merkevaren å være “Traust” og “Forutsigbar”. Devold ønsket å sette igang tiltak for å revitalisere den ærverdige merkevaren. Merkevaren ble tatt gjennom en helhetlig merkevareprosess. Det ble utviklet en ny strategisk plattform, merkevarens visuelle identitet ble gitt en ansiktsløftning med fokus på elementer som ville bidra til en forskjell. I tillegg ble nytt kommunikasjons konsept utviklet.

Undersøkelser viser at det aldri har vært flere mennesker som ønsker å tilbringe mer tid ute i naturen. Et stort flertall oppgir at de opplever at hverdagen kommer i veen for å følge drømmen om å utforske utendørsopplevelser. I tillegg har det vært en økende fokus på den positive mentale effekten naturen har på oss mennesker.

Ny kommunikasjonsplattform tar utgangspunkt i å stimulere mennesker til å ta et oppgjør med hverdagen og erfare naturens positive og mentalt rensende effekt. En tilleggseffekt ved å bevisstgjøre mennesker om naturens reelle verdi, er at flere vil ta bedre vare på den. Kommunikasjonen er print- og filmbasert og blir kjørt på tvers av on-/ofline kanaler.