Berit Nordstrand

Visuell Identitet + Pakningsdesign

Kunde: Synnøve Finden / Sørlands Chips
Levert: Konseptutvikling / Visuell identitet / Pakningsdesign

Produktfoto: Klaudia Iga / Aina C. Hole studio
Matstyling: Marianne Pfeffer Gjengedal

Smarte nytelser

Produktserien er et nyskapende prosjekt som samler noen av Norges mest kjente merkevarer i et samarbeid om en egen produktserie for kostholdsekspert Berit Nordstrand. Den er basert på innsikten om en økende fokus hos forbruker, på hva produktene de velger egentlig inneholder. Deres ønske om å kunne velge et sunt alternativ som ikke går på bekostning av smak.

Løsningen har en klar strategi om å utrykke sunnhet og binde serien sammen på tvers av kategorier. Den visuelle kommunikasjonen skal særstille Berit Nordstrand fra konkurrentene som et sunt alternativ uten å bli assosiert med helsekost, men kommuniserer “Smarte Nytelser”.

Både branding og den visuelle kommunikasjonen på emballasjen balanser viktige visuelle eiendeler med informasjon som er avgjørende for forbrukers valg. Det visuelle språket kommuniserer med en bevisst og urban forbruker på en relevant, attraktiv og tidsriktig måte. Et design som evner å skape oppmerksomhet innenfor hver kategori og kvalifisere merkevaren til prøving.