Agder Bryggeri

Identitet og pakningsdesign

Merkevarestrategi
konsept
Pakningsdesign
Visuell identitet

Foto: Eirik Fuglseth og Adam Read Foto

Les BP&O Design review

Smaken av sørlandet

Agder Bryggeri er et historisk navn blant bryggerier i Norge. Bryggeriet ble først etablert i 1900 men ble allerede nedlagt i 1904 grunnet driftsproblemer. Nå er bryggeriet gjenoppstått som en del av Norske Bryggeriers satsing på lokale øl-merkevarer. Agder Bryggeri selges derfor kun i Agder fylkene.

Designet skal gjenspeile «de hvite byene» og med seiling i fokus som historierik identitet for landsdelen. Det å bruke hvitt som basis for en ølserie med alkohol, er en annerledes vinkling som motpol av standardfarger som oftest er helfarget med «negative» designelementer.

Stikkordene for designet er: ølkategori logo, samt skille seg fra standard kategorifarger for pilsner og fatøl, men med en sterk lokal identitet.